SÖMNAD - MÖNSTERKONSTRUKTION

Mönster Steg 1 : Jag börjar rita av mina grundmallar i storlek 38
när jag gjort det gör jag ändringar för hur jag vill att just mitt plagg ska se ut.
Mönster steg 2: När jag gjort färdigt de mönster jag vill ha så ritar jag av det på ett nytt mönsterpapper, gör lite fin justeringar och lägger på sömsmån.
Mönster steg 3: Jag lägger mina mönster på tyget jag valt ut, nu när jag valt randigt mönster är det viktigt att man får alla ränder att möta varandra. nålar fast mönstret och klipper ut det. jag brukar tråckla ihop plagget för att se om det sitter snyggt på, annars markerar jag ändringar på plagget och för över dom till mönstret.
och TAADAAA man har ett färdigt mönster. Det är allt jag orkar med idag men hoppas att ni tyckte det var lite spännande att läsa om :)

Kommentarer
Postat av: Bekah

Vart tusan köper du mönsterpapper någonstans?!

Kram

2012-01-22 @ 22:26:57
URL: http://bekahbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0